Ofte stillede spørgsmål om Electric Freeway SmartCharge:

Hvordan oprettes en Electric Freeway SmartCharge-bruger

  1. Download Electric Freeway SmartCharge-appen fra App Store (iOS) eller Google Play (Android). Gå direkte til download på din telefon, eller konfigurer på pc fra: Log ind | Elektrisk motorvej

 

  1. Åbne Electric Freeway SmartCharge-appen, og vælg Opret ny bruger.

 

  1. Indtast dit navn, din e-mailadresse og din adgangskode, og tryk på Registrer.

 

  1. Vælg en betalingsmetode. Dette er valgfrit, men anbefales. Følg denne vejledning for at tilføje en betalingsmetode senere. 

 

  1. Tilføj et RFID-tag, hvis du ikke vil bruge appen under opladning, eller hvis du vil have flere brugere på den samme konto. Hvis du springer dette trin over, skal du følge denne vejledning for at gøre det senere. 

 

  1. Brugeren er blevet tilføjet.

Hvordan oplader jeg uden at bruge appen på en smartphone?

I stedet for at bruge SmartCharge-appen kan du:

 

  1. Få adgang til vores webapp i din browser. Log ind på https://app.electricfreeway.dk/

  2. Scan RFID-chippen ved ladepunktet (se længere nede). Dette kræver, at din RFID-chip er registrered i din SmartCharge-profil.

  3. Set din ladestander til åben lading, uden autorisasjon

Hvordan tilføjer eller ændrer jeg en betalingsmetode?

  1. Hvis du vil tilføje en ny eller ændre betalingsmetode, skal du gå til Indstillinger i Electric Freeway SmartCharge-appen og trykke på Betaling

  2. Tryk på Tilføj en betalingsmetode

  3. Vælg enten at tilføje et kreditkort eller PayPal konto.

  4. Registrer oplysninger fra dit kreditkort eller PayPal konto. Hvis oplysningerne er korrekte, fremhæves betalingsmetoden Registrer.

  5. Bekræft betalingsløsning med NemId

  6. Kortet er blevet tilføjet. Tilføj yderligere betalingsmetoder, hvis du ønsker det.

  1. Hvis du er logget ind og stadig ikke kan se ladestanderen, kan opladningsplaceringen være skjult, og/eller din e-mail er ikke registreret ved ladestanderen.

  2. Kontakt stationens ejer/operatør for at registrere din e-mail.

Kan jeg bestille RFID-chips fra Electric Freeway?

Desværre leverer Electric Freeway ikke RFID chips. Alle standard RFID chips kan benyttes og en opladningschip kan ikke kun bruges på din oplader, men også på andre opladningsnetværk, så du kan begrænse antallet af RFID-tags, du har.

  1. Hvis du vil ændre e-mailadressen (brugernavnet) på en nuværende Electric Freeway SmartCharge-bruger, skal du kontakte Electric Freeway SmartCharge Support.

  2. Hvis ikke, kan du oprette en ny Electric Freeway SmartCharge-bruger med den korrekte e-mailadresse.

Ladepunktet er offline i appen

Desværre kan dette ske fra tid til anden. Årsagerne til dette kan være, at ladestanderen har mistet forbindelsen til Electric Freeway SmartCharge. Der kan være flere årsager, såsom strømafbrydelse i opladeren, manglende internetforbindelse eller lokalt maskinproblem med opladningsboksen. 

Genstart af ladepunktet løser ofte problemet. Hvis ikke, skal du kontakte din elektriker eller operatøren af ladestationen. 

Hvorfor betaler jeg et månedlig abonnement?

Dette er prisen på de tjenester , Electric Freeway tilbyder stationsejeren. Slutbrugere faktureres for dette abonnement efter anmodning fra stationsejeren.

HW specifikt:
Schneider EVlink Smart Wallbox Key

Hvordan lade?

Opladningssessionen starter automatisk, når du slutter bilen til opladeren, hvis du har indstillet appen til åben opladningen. Nøglen skal være i ulåst position. Opladningssessionen stopper, når opladningen er fuldført. For at afslutte sessionen før opladning skal du først frakoble bilen og derefter opladeren.

Ladeboks begynder ikke at oplade?

1. Er der grønt lys på knappen på frontpanelet? Hvis ja: gå til næste trin. Hvis nej: Drej nøglen for at låse positionen op. Hvis den stadig ikke lyser: Opladeren er brudt eller ikke har strøm - > kontakt elektriker / Elektrisk motorvejssupport

2. Kontroller, om ladekablet er korrekt tilsluttet i bilen og oplades. (Forbindelsen kan være meget tæt i disse kasser)

3. Kontroller, om din Electric Freeway SmartCharge-bruger er blevet tilføjet som ejer til boksen. Log ind på Electric Freeway SmartCharge-appen og se "Din oplader"

4. Har du tilføjet en betalingsløsning til appen? Hvis ja: Er metoden gyldig (ikke udløbet) og har dækning?

5. Bilbatteriet kan være fuldt opladet. Kabel kan være beskadiget.

6. Kontakt Electric Freeway support, hvis ingen af ovenstående muligheder fungerede for dig. 

Hvor hurtigt oplades bilen?

Opladeren har mulighed for at oplade op til 22kW. Den faktiske opladningshastighed varierer afhængigt af hvilken bil og strømmen til nettet i bygningen.

Hvad er nøglens funktion ?

Et par nøgler følger med opladeren, når den er installeret. Formålet er at give adgang til opladning. Hvis nøglerne går tabt, skal du kontakte installatøren , der installerede opladerne

 

Hvad er meningen med de forskellige LED-lys?

Du kan finde en beskrivelse i følgende brugervejledning:

EVlink Parking - EVlink City - EVlink Smart Wallbox - Charging stations - Commissioning Guide User guide | Schneider Electric

Hvordan tilføjer jeg en opladningschip / RFID-chip?

  1. Åbne Electric Freeway SmartCharge-appen, gå til Indstillinger, og vælg Opladningschips.

  2. Tryk på Tilføj din første opladningschip

  3. Vælg det opladningssted, du er i nærheden af. Husk, at appen skal kende din aktuelle placering.

  4. Vælg din ladestander, som du står ved siden af.

  5. Scan RFID-kortet/chippen på RFID-læseren på din opladningsboks.

  6.  RFID-tagget er blevet føjet til din brugerprofil.

Jeg har ikke modtaget en registreringsmail fra Electric Freeway

  1. Nogle gange ender e-mails i spam / annoncefilteret i din e-mail-klient. Sørg for, at Electric Freeway er en pålidelig e-mail-afsender til at modtage fremtidige e-mails

  2. Hvis du stadig ikke kan finde nogen e-mails, skal du kontakte stationens ejer/operatør. Din e-mailadresse kan være stavet forkert eller blandet med en andens adresse. 

  3. Nogle gange skal brugerne registrere seg selv. I så fald kan du finde instruktioner i appen eller på denne side.

Ladekabel sidder fast

  1. Dette skyldes sandsynligvis, at en opladningssession stadig er i gang. Stop sessionen i Electric Freeway SmartCharge-appen, eller tag kablet ud af bilen. Dette låser kablet op fra opladningsboksen.

  2. Hvis opladningen ikke er i gang, kan der være flere mulige årsager til, at dit ladekabel sidder fast, herunder at batteriet er afladet, eller hardwarefejlen. Bed support om at kontrollere fra sin side først for at se, om det er opladeren eller bilen, der er årsagen.

Sådan opsiger du dit SmartCharge-abonnement ved en ladestation

Ved at følge denne vejledning opsiger du dit månedlige abonnement med det samme. Du vil blive faktureret for de resterende dage efter den sidste faktura. Husk, at ladestanderen derefter ikke virker, medmindre du tilføjes som ejer igen, eller en anden bruger tilføjes.

  1. Log ind på Electric Freeway SmartCharge-appen, og find din oplader

  2. Gå til Indstillinger på din oplader

  3. Tryk på Fjern oplader

  4. Bekræft dit valg ved at trykke på Fjern

  5. Din oplader vil nu ikke være tilgængelig, før du opretter en ny profil til denne oplader

Hvem bestemmer prisen på opladning, og hvordan beregnes den?

Stationsejeren  har nogle udgifter i forbindelse med ladestanderen, såsom internetforbindelse, service og vedligeholdelse. Opladningsprisen er ofte sat til at dække disse udgifter ud over elomkostningerne selvfølgelig. Via SmartCharge-portalen kan ejeren indstille en opstartspris, pris pr. kWh, pris pr. minut og/eller parkeringsomkostninger pr. minut

Jeg kan ikke se min oplader i SmartCharge-appen!

Sådan ændres e-mailadressen på Electric Freeway SmartCharge-brugeren